Update: vanaf de kant

Okt. 2005 – hout t.b.v. betimmering besteld en leverdatum vastgesteld (o.a. 200 platen hout 2,5 x 1,5 mtr)wordt veel sjouw werk…
Okt. 2005 – reeds 6,5 ton staal verwerkt in het schip !
Okt. 2005 – lichtranden (zijramen kajuit ) en hardglas voor de koekoek besteld. Levering November 2005
Okt.2005 – plaatsen van 2” (inch) stalen pijp over een lengte van 34 mtr (aan stuurboord en bakboord) voorzien van zg. “slot-gaten” t.b.v. doorvoer elektriciteit kabels (YMVK kabel)
Okt. 2005 – begonnen met het kaalbikken (luchtbikhamer) van de achterroef. Bakboord zijde ½ gedaan
Okt. 2005 – Voorzijde van motorfundatie afgeblind om als olie-opvangbak te dienen bij ernstige lekkages. Tevens toegang treden op buitenzijde geplaatst als entree naar generatorruimte
Okt. 2005 – stalen schuifluikjes aan de buitenzijde v/d roef verwijderd en als voorbeeld meegenomen naar Stella Maris om ze daar opnieuw te maken
Okt. 2005 – gebruikershandleiding geschreven om op te hangen bij de luchtcompressor en generatorset.
Okt. 2005 – begonnen met lucht bikken van buitenzijde schip (op huid) aan stuurboordzijde.
Nov. 2005 – schoorsteen gedemonteerd en naar Stella Maris afgevoerd voor onderhoud. Uitlaatdemper bovendeks moet vervangen worden.
Nieuwe demper besteld bij TIO B.V. in Krimpen a/d IJssel. Dek ter hoogte van Schoorsteendoorvoer was slecht en is vervangen door nieuw dek & spanten.
Nov. 2005 – Bakboord achterzijde van roef vervangen in geheel met 4 mm plaat . Tevens nieuwe raamkozijnen (in stijl) gemaakt en de ori-
ginele schuifluiken ervoor nieuw vervaardigd.
Nov.2005 – railing steunen achterdek met snijbrander verwijderd en naar grit straalbedrijf gebracht. Deze zijn reeds terug en na gericht te zijn, herplaatst op lokatie. Railing wordt vernieuwd.
Nov. 2005 – Diverse inzetplaten vernieuw in stuurhuis alvorens het staal werk met 15cm te verhogen (stuurhuis in hout komt 15cm hoger dan voorheen)
Nov. 2005 – voor het stuurhuis een 2 tal tankvulopeningen verwijderd en vervangen door dek zodat het dek glad doorloopt.
Nov.2005 – lichtkoekoek definitief geplaatst na levering van AL het hout (3500 kg hout) Was veel sjouw werk !
Nov. 2005 – ramen en houtwerk bakb. zijde achteronder naar Stella Maris vervoerd voor onderhoud
Nov. 2005 – koekoek (eiken) van achteronder op Stella gerestaureerd en in coating gezet.
Nov. 2005 – Navigatieverlichting en luchthoorn(s) naar Stella Maris vervoerd en gereinigd/nagezien
Nov. 2005 – patrijspoorten machinekamer gedemonteerd en op Stella gereinigd en gangbaar gemaakt. Hierna terug geplaatst op lokatie.
Nov. 2005 – laatste 10 spantvakken schoongekrabt en geborsteld. Nog 5 , de rest staat in de coating…
Nov. 2005 – hardglazen ruiten voor koekoek in luiken gemonteerd ( 4 stuks totaal) met raamrubber.

De Stelmar vanaf de kant:

8 september:

M.S. Stelmar 2

14 november:

M.S. Stelmar 2